התעמלות פנים | טל ריינהרץ-נקש | לוגו חברה שלום, אורח   התחבר טל ריינהרץ-נקש | התעמלות פנים | פורטרייט טל ריינהרץ-נקש
יוצרת ה-DVD ובעלת
סטודיו אאוטביט - כושר בכל מקום (פרטים נוספים)
054.6610491
  מראה צעיר הוא לא רק גוף חטוב.
כולנו רוצים פנים צעירות, מתוחות ורעננות ומוכנים להשקיע מאמצים רבים כדי לשפר את מראה הפנים שלנו. ובכן, על מה אנחנו צריכים לעבוד? מה גורם לפנים שלנו "ליפול" עם הזמן? מה גורם לעור להראות רפוי ומדולדל? בסיום הכתבה הזאת תדעו ממה נובעים שינוים בתויי הפנים המובילים למראה מבוגר, וכיצד ניתן לשפר את מראה הפנים באופן משמעותי, ללא ניתוחים יקרים, זריקות כואבות וכסף רב.

מראה צעיר הוא לא רק גוף חטוב, אז למה להזניח את שרירי הפנים? אותו איבר שאנו קוראיםשינוי תוי הפנים | התעמלות פנים "פנים" מורכב למעשה משכבה עבה של שריר (שריר שלד) ומעליה שכבה דקה מאד של עור המחוברת אליה. עוביו של העור זניח לעומת מסת השרירים שמתחתיו, וזוהי אותה שכבה שלמעשה "נופלת" עם הזמן ונותנת לפנים את המראה הזקן והרפוי.
תפקיד שרירי הפנים הוא ליצור את הבעות הפנים. לשם כך מחוברים שרירי הפנים לא רק האחד אל השני אלא גם לעור. כשהשרירים "נופלים", העור "נופל" איתם. איך זה משפיע על מראה הפנים? לחיים נפולות, סנטר כפול ועיניים עייפות הם חלק מתוצאת הדלדלות שרירי הפנים.


ממה נובע השינוי בתווי הפנים?
השרירים נופלים כי הם מאבדים מהמסה והחוזק שלהם. אך כדי להבין מה באמת קורה, הנה הסבר פיסיולוגי קצר. מהלידה ועד סוף גיל ההתבגרות –גילאי 18עד 25-(הגיל הפיסיולוגי) – ישנו תהליך ספונטני של גידול במסת השריר (Muscular hypertrophy) . גם אם ילדינו לא יזוזו מהספה והמחשב, השרירים שלהם יתפתחו (כמובן הרבה פחות מהשרירים שלשרירי הפנים | התעמלות פנים בן השכנים, שמשחק כדורגל כל היום,אבל עדיין יתפתחו). תהליך זה מסתיים בסוף גיל ההתבגרות ומשם האחריות מוטלת עלינו. זה לא אומר שאי אפשר חס וחלילה, לפתח מסת שריר אחרי גיל ההתבגרות. זה רק אומר שמגיל זה, אין תהליך זה קורה באופן ספונטני ואנחנו צריכים לשמר את חוזק ומסת השרירים ע"י פעילות גופנית. אם לא, השרירים ילכו יצטמקו ויאבדו מכוחם. השרירים שניתן לפתח בגופנו הם השרירים הרצוניים, כלומר שרירי השלד. שרירי הפנים גם הם חלק משרירי השלד. לכן ע"י תרגילים מכוונים ניתן לשמור על מסת השריר, לקצר ולעצב את שרירי הפנים בדיוק כפי שניתן לעצב את שרירי הידיים, הישבן והירכיים.




 אימון שרירי הפנים לא יצור יותר קמטים?
לא, החריצים הנוצרים בעור (קמטוטים) מקורם באיבוד החלבונים האחראיים על גמישות העור. ככול שאנו מתבגרים קצב חילוף תאי העור קטן, והחלבונים שתפקידם לשמור על אלסטיות הרקמה מתמעטים. כך נוצרים החריצים. כדי לדחות היווצרות קמטים אלו עלינו להימנע מעישון, להרבות בשתייה ובקרם הגנה ולא לשכוח תזונה נכונה ומנוחה. קמטי הבעה נוצרים מתנועת שרירי הפנים והם חיוניים לנו מאוד. המוח שלנו יודע לתרגם את מיקום הקמטים לאחת מהבעות הפנים. כעס, שמחה, פחד וכו'.. מחקרים מראים כי יותר מ- 70% מהתקשורת האנושית איננה מילולית. אנו מבינים אחד את השני בעיקר דרך שפת הגוף והבעות הפנים. הבעת פנים נוצרת כששריר מתכווץ, מניע את העור ונוצרים קמטים. בסיום ההבעה, הקמטים נעלמים.... גם כפיפת בטן יוצרת קמטים בבטן, ובסוף הכפיפה הקמטים נעלמים. אין זה אומר שלרקדנית או מדריכת כושר יהיו יותר קמטים בבטן. הקמטים שאינם נעלמים נובעים מחוסר איזון בשרירי הפנים.
לדוגמא: בוטוקס | התעמלות פנים

הקמטים באמצע המצח, נוצרים מכיווץ יתר של שרירים המקרבים את העיניים ומורידים את המצח. כיווץ זה גורם להיווצרותה של מעין "פרגולה", מחסה לעיניים. בשני מקרים עיקריים אנחנו מכווצים שריר זה. הגנה על העיניים מפני אור השמש,אבק ולכלוך וכאשר אנחנו כועסים, שגם אז המוח מכווץ שריר זה באופן אוטומטי כדי להגן על העיניים במקרה של הסלמה במצב. כפי שהסברנו קודם, הקמטים בין הגבות צריכים להיווצר רק כתוצאה מכיווץ השריר ולהשתחרר בסיום הכיווץ. הבעיה היא שלחלק מאתנו חיים קצת עצבניים במדינה שטופת שמש זו ורוב היום עובר בהגנה על העיניים,ובכיווץ בלתי פוסק של אותה קבוצת שרירים. כשאנו מחזקים שריר הוא מתקצר וזה בדיוק מה שקורה. השריר הזה ורק השריר הזה יתקצר ולכן ישארו הקמטים באמצע המצח. כדי לתקן את זה כל שעלינו לעשות זה ללמוד לחזק את השריר הנגדי. במקרה שלנו זהו שריר המצח. כיווצו מושך את הקרקפת אחורה ומרחיק את הגבות. איזון בין שני שרירים אלו יעלים את הקמטים בין העיניים.
זאת הסיבה שזה המקום הכי פופולרי להזרקת בוטוקס. בוטוקס הוא רעלן. זהו חומר שלמעשה משתק לזמן מה את השרירים האלו ולכן מטשטש את הקמטים שנוצרו בין הגבות, כי אם אין תנועה אין קמטים. אולם בוטוקס מטפל בסימפטום ולא בבעיה. לאחר 4 חודשים, כשפגה ההשפעה, הכל חוזר לקדמותו ובעצם כלום לא נעשה. דוגמא נוספת היא הקמט הנוצר בין צידי האף לצידי הפה. קמט זה נוצר מדלדול ונפילת חלק משרירי הלחיים. נפילת שרירי הלחיים היא הגבעה הקטנה הנוצרת קצת מעל מקום החיבור שבין שריר הפה והלחיים. המוח שלנו, כפי שהסברתי קודם, מתוכנת לקרוא את הקמטים הנוצרים בפנים על מנת לתרגם אותם להבעות פנים. לכן אין אנו נוטים להתייחם אל הגבעה הנוצרת אלא לקמט מתחתיו. על מנת לטשטש קמט זה יש לחזק ובכך לקצר את שרירי הלחיים. שרירי לחיים קצרים ימשכו כלפי האוזניים והקמט העמוק הנוצר יטשטש. תופעה זו מוכרת לנו מאזור אחר, הישבן. גם שם כאשר השרירים נחלשים ומתדלדלים "גולש" הישבן כלפי מטה ונוצר קמט בין הירך האחורי והישבן. ברגע שמחזקים את שרירי הישבן, הוא עולה והקמט בין הירך והישבן מיטשטש.

וניתוח פלסטי.....?
כאשר מנתח פלסטי מבצע "מתיחת פנים" הוא למעשה מקצר את שרירי הפנים ולכן העור מעליהם נמתח (רק בחלק מהמקרים מקצרים גם את העור). קיצור שרירי הפנים היא הפעולה שאנחנו עושים באימון לשרירי הפנים תוך שימוש בפיסיולוגיה הטבעית של הגוף, בפחות כסף ובפחות סיכונים. וזה עוד לא הכול, כאמור, עם השנים מצטמקים כל השרירים שלנו – התהליך ניכר במיוחד באזור השפתיים מה שדוחף אותנו שוב לפלסטיקאי והפעם הזרקת סיליקון (תענוג שאינו חד פעמי היות ובסופו של דבר הסיליקון נספג.) האימון לשרירי הפנים משמר את עוביים של השרירים וזאת בניגוד לניתוח הפלסטי שאינו מטפל במסת השריר. אימון לשרירי הפנים, למה לא פגשנו את זה בחדר הכושר? כל מדריך כושר או מחול שניתקל בו שייך לאחד משני מחנות: הרקדנים החפצים בפירואט המושלם, ומאמני הכושר שבריאותנו היא בראש מעייניהם. אימון שרירי הפנים מסתמך על אותה פיסיולוגיה, אך נעשה למטרות יופי וטיפוח. יתרונותיו הבריאותיים ותרומתו לאמנות המחול זניחים, ולכן בתי הספר משתי האסכולות אינם מלמדים את זה. כרגע רק הפיסיותרפיסטים לומדים כיצד להרים ולקצר את שרירי הפנים לאחר מצבים כמו פציאליס וטראומות נוספות לעצב הפנים. אז אם להיראות צעירה חשוב לך.
התעמלות פנים היא דרך טבעית ומוכחת מדעית לשיפור אמיתי בתווי הפנים.  
 
התעמלות פנים | עטיפה של די.וי.די


לתאום סדנא, רכישת DVD או יעוץ אישי
טל ריינהרץ-נקש   054-6610491
tal@faceit.co.il
 
כל הזכויות שמורות לטל ריינהרץ-נקש. tal@faceit.co.il האתר כתוב בלשון נקבה מטעמי נוחות אך מתייחס לשני המינים בשוויון מוחלט.